انتقال درمان از متادون به بوپرنورفین

داروهای نگهدارنده اوپیوئیدی برای درمان وابستگی به داروهای اوپیوئیدی

1. متادون (methadone) نسبت به بوپرنورفین (buprenorphine) ممکن است افراد بیشتری را تحت درمان نگه دارد. 2. افراد، مصرف اوپیوئید کمتری را با متادون نسبت به بوپرنورفین گزارش کردند، اگرچه هنگام تست ادرار برای

استفاده از داروها برای مدیریت ترک اوپیوم | Cochrane

به دلیل شواهد با کیفیت بسیار پائین و تفاوتی اندک یا عدم تفاوت بین درمان‌ها، نتایج، استفاده از هیچ یک از رویکرد خاص دارویی را برای مدیریت ترک اوپیوم حمایت نکردند. با این حال، به نظر می‌رسد

کارگاه آموزشی درمان نگهدارنده با بوپرنورفین در زندان‌ها

بنابراین، دولت جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را برای درمان با بوپرنورفین در ایران انجام داده است. از جمله موضوعات تحت پوشش در این کارگاه آموزشی عبارت بودند از: شیوع و اهمیت بهداشتی اختلال

برای درمان اعتیاد «متادون بهتر است یا «بوپرنورفین ؟ ایسنا

مدیرعامل موسسه دانش اعتیاد و روان‌شناسی ایرسا درباره مصرف داروی بوپرنورفین برای درمان اعتیاد می‌گوید: شاید این دارو برای برخی افراد قابلیت مصرفی بهتری داشته باشد اما در مجموع داروی متادون به ویژه برای مصرف کنندگان

متادون ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

متادون (به انگلیسی: Methadone) با نام تجاری دولوفین (به انگلیسی: Dolophine) یک مسکن قوی و ماده مخدری صنعتی است که غالباً به عنوان یک درمان نگهدارنده برای مهار اعتیاد به افیون‌ها مانند تریاک ، هروئین و

پیامدهای مصرف متادون از نظر یک درمانگر اعتیاد! ایسنا

گل رضایی با اشاره به اینکه هر دارویی برای درمان نوعی از اعتیاد مناسب است، افزود: برای کراک و هروئین، متادون، برای شیره و تریاک، شربت تریاک و برای قرص‌ها و سایر مواد مخدر، بوپرنورفین تجویز می

درمان 400 هزار معتاد در کشور با متادون/ “بوپرنورفین” جایگزین مناسب

به گفته وی، براساس نتایج این تحقیق، 42 درصد افراد ، بوپرنورفین را درازبین بردن “خماری” موثر دانست و این در حالی است که 61 درصد افراد، متادون را بر روی “خماری” ناشی از ترک اعتیاد موثر می دانند و در

بوپرنورفین ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

بوپرنورفین. Cat. A سنگاپور. بوپرنورفین (به انگلیسی: Buprenorphine) که با نام تجاری سوبوتکس (به انگلیسی: Subutex) در بازار فروخته می‌شود ، یک ماده مخدر و مسکن قوی اپیوئیدی است که برای درمان اختلال مصرف مواد

مروری بر اقدامات خوب ایران در زمینه درمان مصرف مواد افیونی

در تاریخ 20 لغایت 26 خردادماه سال 1391، هیئت عالی رتبه ای متشکل از اعضای پارلمان قرقیزستان در راستای یک سفر مطالعاتی با هدف آشنایی با استفاده از متادون و بوپرنورفین در درمان وابستگی به مواد مخدر به جمهوری اسلامی ایران سفر

ارزیابی مقایسهای تأثیر درمان نگهدارنده با متادون و بوپرنورفین بر عملکرد

اختلالات جنسی مرتبط با استفادۀ طولانی مدت از متادون و بوپرنورفین بسیار شایع هستند. به منظور بررسی تأثیرات درمان نگهدارنده با متادون و بوپرنورفین (MMT و BMT) بر عملکرد جنسی زنانی که دچار سوء مصرف مواد افیونی (اپیوئیدی

ارزیابی مقایسهای تأثیر درمان نگهدارنده با متادون و بوپرنورفین بر عملکرد

مقدمه: اختلالات جنسی مرتبط با استفاده طولانی‌مدت از متادون و بوپرنورفین بسیار شایع هستند. به‌منظور بررسی تأثیرات درمان نگهدارنده با متادون (MMT) و بوپرنورفین (BMT) بر عملکرد جنسی زنانی که دچار وابستگی به سوء‌مصرف مواد

بوپرنورفین Wikiwand

بوپرنورفین که با نام تجاری سوبوتکس در بازار فروخته می‌شود، یک ماده مخدر و مسکن قوی اپیوئیدی است که برای درمان اختلال مصرف مواد افیونی و دردهای حاد و مزمن به کار می‌رود.[۴] از آن به صورت قرص زیرزبانی، تزریق، به عنوان پچ

درمان نگهدارنده با متادون Wikiwand

استفاده از متادون به‌عنوان دارو. متادون یک مخدر صناعی است که در آلمان، دقیقاً قبل از جنگ جهانی دوم، تولید شد. در سال ۱۹۴۱ در آلمان معرفی شد، اما پزشکان آلمانی به‌علت عدم آگاهی در مورد دوز بی‌خطر دارو از آن استفاده نمی

تغییر روش‌های درمان اعتیاد در کشور/مصوبات جدید با داروهای گران‌قیمت‌ و

وی در این میان با بیان اینکه سه داروی اصلی برای درمان نگهدارنده اختلال مصرف مواد افیونی یا همان اعتیاد شدید به مخدرها وجود دارد، «متادون، «بوپرنورفین و «اپیوم تینکچر یا «شربت تریاک را به عنوان سه داروی مذکور مطرح می‌کند که البته تجویز شربت تریاک بیشتر در کشور ما رایج است چون الگوی مصرف مواد در ایران بیشتر معطوف به تریاک است.

داروی ترک اعتیاد و ضد دردهای سرطانی به تولید داخل رسید ایسنا

داروی بوپرنورفین (Buprenorphine) دارویی است که برای درمان اعتیاد به مواد مخدر تجویز می‌شود، علاوه بر آن برای تسکین دردهای شدید و کنترل و برگرداندن مهار تنفسی ناشی از فنتانیل در بیهوشی کاربرد دارد. این دارو جزء داروهای ترک اعتیاد است که به دلیل دارا بودن خواص ویژه، آن را نسبت به دیگر داروهای این زمینه برتری داده است.

داروی ترک اعتیاد و ضد دردهای سرطانی رونمایی شد خبرگزاری مهر | اخبار

بوپرنورفین (Buprenorphine) دارویی است که عمدتا برای درمان اعتیاد به مواد مخدر استفاده می‌شود، مصارف درمانی دیگری از جمله تسکین دردهای شدید، قبل از بیهوشی، کنترل و برگرداندن مهار تنفسی ناشی از فنتانیل در بیهوشی نیز دارد. داروی بوپرنورفین جزء داروهای ترک اعتیاد است که به دلیل دارا بودن خواص ویژه، آن را نسبت به دیگر داروهای این زمینه برتری داده است.

«متادون برای ترک اعتیاد کدام معتادان مناسب است؟ ایسنا

قربانی با بیان اینکه سه داروی اصلی برای درمان نگهدارنده اختلال مصرف مواد افیونی یا همان اعتیاد شدید به مخدرها وجود دارد، «متادون، «بوپرنورفین و «اپیوم تینکچر یا «شربت تریاک را به عنوان سه داروی مذکور مطرح می‌کند که البته تجویز شربت تریاک بیشتر در کشور ما رایج است چون الگوی مصرف مواد در ایران بیشتر معطوف به تریاک است.

نگرانی از عرضه «شربت تریاک،«متادون و «بوپرنورفین توسط داروخانه‌ها

به گفته وی این داروهای درمانی اعتیاد که قرار است توسط داروخانه‌ها در اختیار معتادان قرار گیرد شامل بوپرنورفین، متادون و اپیوم است.

داروخانه‌ها یا مراکز اعتیاد؛ جای درست واگذاری متادون به معتادان کجاست

۱۰ آبان ۱۳۹۹ ۱۳:۵۵ در گفت‌وگو با چندین کارشناس حوزه اعتیاد بررسی شد: داروخانه‌ها یا مراکز اعتیاد؛ جای درست واگذاری متادون به معتادان کجاست؟

“متادون درمانی” یکی از موثرترین راه‌های مبارزه با اعتیاد است

وی عنوان کرد: درمان نگه‌دارنده با متادون به‌صورت مؤثری می‌تواند شاخص‌های مرگ‌ومیر مرتبط با مواد افیونی، مصرف مواد افیونی، تزریق مواد، جرائم مرتبط با مصرف مواد مخدر و تن‌فروشی در ازای پول یا مواد مخدر را بهبود بخشد.

ارزیابی مقایسه‌ای تأثیر درمان نگهدارنده با متادون و بوپرنورفین بر

Majallah-i Zanān, Māmā̓ī va Nāzā̓ī-i Īrān (21) . ارزیابی مقایسه‌ای تأثیر درمان نگهدارنده با متادون و بوپرنورفین بر عملکرد جنسی زنان وابسته به/سوءمصرف مواد اپیوئیدی (داروهای افیونی)

بوپرنورفین در مدیریت ترک مواد مخدر | Cochrane

در فوریه 2017، مطالعه مروری این گروه در مورد استفاده از بوپرنورفین برای مدیریت سندرم ترک (withdrawal) مواد مخدر توسط لیندا گویینگ از دانشگاه آدلاید در استرلیا و همکارانش به‌روزرسانی شد. لیندا آخرین یافته‌ها را در این پادکست شرح می‌دهد. مرورگر اینترنت شما از این جزء صوتی پشتیبانی نمی‌کند. دانلود پادکست متن پادکست را بخوانید

لوفکسیدین ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

لوفکسیدین. لوفکسیدین ( انگلیسی: Lofexidine) (با نام تجاری Lucemyra از جمله داروهای دیگر فروخته می‌شود، دارویی است که در گذشته برای درمان فشار خون بالا استفاده می‌شود. امروزه بیشتر برای کمک به علائم

رونمایی از داروی ترک اعتیاد و ضد دردهای سرطانی شرکت مهرسام دارو با

بوپرنورفین (Buprenorphine) دارویی است که عمدتا برای درمان اعتیاد به مواد مخدر استفاده می‌شود، مصارف درمانی دیگری از جمله تسکین درد‌های شدید نیز دارد. داروی بوپرنورفین جزء دارو‌های ترک

متادون درمانی همشهری آنلاین

اگر فرد معتاد براساس برنامه پیش برود حداکثر تا ۲سال این ماده را کامل ترک می‌کند. * این مدت زمان ترک از طریق متادون برای همه ثابت است؟ برخی از مراکز و معتادها ممکن است در مسیر درمان به اشتباهاتی دست بزنند.

مفاهیم: متادون چیست؟ همشهری آنلاین

همشهری آنلاین- دکتر زهرا عباسپور: متادون از خانواده مواد شبه افیونى است و بیشتر در درمان وابستگى به سایر شبه‌افیونى‌ها نظیر هروئین، کدئین و مورفین کاربرد دارد. متادون یک شبه افیونى (اپیوئید

خط تولید داروی ترک اعتیاد و ضد دردهای سرطانی “بوپرنورفین” افتتاح شد

دوای این درد، داروی «متادون نیست! تابناک | Tabnak

۶۲۷ ‍ پ زنگ خطر یک مخدر قانونی؛ دوای این درد، داروی «متادون نیست! گویا عادت کرده‌ایم به «هلوی در گلو؛ یا به دنبال کاشت درخت پول، سر از «نت ورک مارکتینگ درمی‌آوریم و یا برای دردی که دچارش شده‌ایم و چه بسا تنها خودمان مقصر آن بوده‌ایم، دهان گشوده‌ایم تا نوشدارو در حلقمان بریزند!

متادون؛ ناجی دولبه/ کاهش توان باروری در معتادان بهبود یافته با متادون

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم. متادون؛ یک تیر برای دو نشان. بنا بر گزارش رسمی وزارت بهداشت، تا پایان